Partnerství Oris a týmu Audi Sport není žádnou novinkou, hodinky totiž závodníky doprovázely na několika významných kláních včetně FIA World Endurance nebo čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans. Kooperace je teď korunována povedeným chronografem Artix GT Audi Sport v limitované edici.
O úspěchu týmu Audi v proslulém závodu v Le Mans, ve kterém si německá automobilka připsala prvenství, jsme vás již informovali v dřívějším článku, tehdy jsme se ale zabývali novinkou u Chopardu. Dnes se ale budeme věnovat novince, která skrze prosklené dýnko ukazuje pro Oris povinný červeně zdobený rotor automatického nátahu.
Nový chronograf patří mezi středně velké hodinky, jeho titanové pouzdro totiž má v průměru 44 milimetrů. V něm je uložen mechanický kalibr 774 (u Oris byste quartzový nenašli), jež vychází ze strojku Sellita SW500. Oris není součástí skupiny Swatch Group, která si před časem prosadila snížení dodávek kalibrů ETA mimo koncern, a je tedy jednou z mnoha značek, jež mají ke strojkům ETA omezenou dostupnost.
SW500 supluje legendární strojek Valjoux 7750, a nabízí tak stejné komplikace (datum a chronograf). Sčítače jsou v tomto případě na 12. (minutový) a 6.(hodinový) pozici. Opět je použito netradičního retrográdního ukazatele vteřinové ručky.
Arabské číslice i ručky jsou pro snadnou čitelnost za tmy opatřeny SuperLuminovou. Klenutým safírovým sklíčkem chráněný stříbrný číselník svým ztvárněním evokuje palubní desku závodního supersportu Audi.
Na obvodovém prstenci je pak tachymetrická stupnice k přibližnému určování rychlosti. U časomíry s vůni benzínu naprostá nezbytnost. Korunka ke korekci času a data je, stejně jako tlačítka chronografu, z nerezové oceli. Pevná luneta s minutovou stupnicí a jemnými vroubky po obvodu je potom z wolframu.
Netradiční, ale rozhodně chytrý výběr materiálu. Pyšní se totiž velmi vysokou tvrdostí, čehož hojně využívá americká společnost Lüm-Tec a z wolframu má u řady modelů rovnou celá pouzdra. Takové hodinky tak i po několikaletém nošení vypadají stále jako nové.
S barvou pouzdra i číselníku kontrastuje černý kožený perforovaný řemínek, zakončený titanovou překlápěcí sponou. Příznivci vozů s logem se čtyřmi kruhy a kvalitních mechanických hodinek tak zřejmě mají ve výběru příští časomíry jasno. Cena 3 000 eur (asi 82 tisíc) není přemrštěná, problémem by ale při zbytečném váhání mohla být dostupnost, vyrobeno totiž bude jen 3 000 kusů tohoto chronografu.