Společnost Bulgari svým posledním modelem Diagono Magnesium významně ovlivňuje budoucí vývoj v oblasti sportovních náramkových hodinek a možná i budoucí nastavení hodinářských průmyslových norem.
Hodinky mají průměr 41 mm, což není pro pánský model nijak neobvyklé, méně obvyklé jsou materiály, z kterých jsou vyrobeny. Střední část hodinového pouzdra je z hořčíku, velmi lehkého kovu, luneta je z keramiky s vyleptaným názvem výrobce.
Kombinace hořčíku a keramiky by již stačila, aby byl model zařazen mezi hi-tech sportovní ikony, ale v Bulgari pouhá dvojkombinace méně obvyklých materiálů evidentně nestačila. Boky hodinového pouzdra jsou totiž vyrobeny z polyetheretherketonu, známého pod zkratkou PEEK. Díky svým zvláštním materiálovým a teplotním vlastnostem byl PEEK používán v motorech raketoplánů. Posledním, ne často používaným materiálem v hodinářství je ochranný lak Motor-Lac, který dává hodinkám Diagono zvláštní třpytivě pískovaný povrch s převládajícími modrými a zelenými tóny. Jeho skutečný vzhled je v podstatě nemožné zachytit na fotografii, na statický snímek je povrch číselníku příliš reflexní a proměnlivý. Zájemci o pánské hodinky Bulgari Diagono Magnesium si proto jasnou představu o jejich vzhledu musí zajistit takříkajíc na živo. Vzhledem k výraznému povrchu číselníku neudělali tvůrci chybu, když číslům a indexům nechali jednoduchý vzhled. Totéž platí i o hodinových ručičkách.
Bulgari použil pro Diagono Magnesium vlastní spolehlivý automatický hodinový strojek BVL 191 Solotempo s 42 hodinami rezervy nátahu. Upínací pásek je gumový, s vystouplým středním hřebenem, spona je rovněž vyrobena z polyetheretherketonu. Jedinou nevýhodou jinak mimořádně zajímavého modelu je, že v případě poškození pásku musí náhradní kus koupit opět v Bulgari, jiný prostě k hodinovému pouzdru nelze připojit. Na druhé straně si tím tato progresívní hodinářská společnost zajišťuje, aby jedinečný materiálový a typový design nebyl narušen zařazením cizorodého elementu.